lördag 2 oktober 2010

Alla lika - alla olika

En tolkning på tre bilder, låter lätt men kan faktiskt vara ganska svårt. Här är i alla fall min tolkning på temat "alla lika, alla olika". Kanske gjorde jag det lite lätt för mig, men som en uttröttad småbarnsmamma med barn som inte tycker om att sova på nätterna kunde inte min hjärna komma på något annat för tillfället. Tre bilder på ko och kalv, samma motiv men olika bilder :)



Här är mor och barn, en nykomling i Bregottfabriken...


-Hmm, jag vill också lära mig det där du kan mamma. Få se nu, hur var det du gjorde det där nu igen?

-Nu när jag har varit så duktig hela dagen så får jag väl mysa lite med dig?



En bonusbild.

-Jippi, nu har jag lärt mig allt du kan. Nu flyttar jag hemifrån och startar en egen Bregottfabrik. Vi syns sen morsan!


Fler fototrisser hittar du här: http://fototriss.blogspot.com/







15 kommentarer:

  1. Härliga bilder på temat!
    Kossor ÄR så fina, Lika fast väldigt Olika!

    Ha det så gott // Nettan

    SvaraRadera
  2. Åhh vilken fin triss. Kossor är ljuvliga djur och så tacksamma att fotografera.
    Ha en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  3. Så himla fina de är, bättre kan inte den här trissen bli!

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga bilder på fina djur. Jättebra till temat.

    SvaraRadera
  5. Härliga djur !!!!! Och hur barnen härmar morsan med alla sina min :) Sympatiska djur !!!!

    SvaraRadera
  6. Så söta de är. De där ögonen blir man lätt kär i. :)
    Fina bilder.

    SvaraRadera
  7. Det var en söt triss! Första bilden är en riktig porträttbild:)

    SvaraRadera
  8. Kor är underbara djur. Fina bilder på dem.
    /Bibbi

    SvaraRadera
  9. Hej, hej!

    Vykortsfina bilder, tycker jag. Utstrålar både trygghet och sökande.

    Om du, liksom jag, redan längtar efter FotoTriss, så har jag längst upp till höger på min blogg lagt in Mister Linky jag också, men för RIMMADE NYHETER. Vill du va’ me’?
    Kika in hos mig och kolla vad RIMMADE NYHETER handlar om …

    Trevlig helg till dig från mig!

    / Yvonne

    SvaraRadera
  10. Nytt försök från en långsam snigel, det första bara försvann ut i rymden. Sent omsider har jag nu avnjutit alla dina tolkningar av fototriss och fängslats både av idén och dina lösningar, allra bäst tyckte jag nog om I bakgrunden p g a dina humoristiska tolkningar av ämnet, snyggt gjort. Ska nu försöka bli en följare och mera up to date i fortsättningen lovar med tasskramar vi i Skogstjäll (som en erfarenhet rikare kopierar detta innan startögonblicket)!

    SvaraRadera
  11. Tredje gången gillt:
    Nytt försök från en långsam snigel, det första bara försvann ut i rymden. Sent omsider har jag nu avnjutit alla dina tolkningar av fototriss och fängslats både av idén och dina lösningar, allra bäst tyckte jag nog om I bakgrunden p g a dina humoristiska tolkningar av ämnet, snyggt gjort. Ska nu försöka bli en följare och mera up to date i fortsättningen lovar med tasskramar vi i Skogstjäll (som en erfarenhet rikare kopierar detta innan jag startar)!

    SvaraRadera
  12. Jag har skrivit till din mail. cakennden@hotmail.com

    Kram C

    SvaraRadera