söndag 20 december 2009

Fototriss: tillsammans

Tillsammans. Vilket ord stämmer bättre än vad julen innebär. Jag tycker att gemenskapen med släkt och vänner är det viktigaste av allt, speciellt när det gäller julen. Den här gången har jag valt ganska blandade bilder av olika sätt att vara tillsammans...
Den här leken heter "- hur snabbt kan jag blöta ner mamma!" Sonen tyckte att det var en väldigt rolig lek att spruta vatten på mig. Av någon konstig anledning fick vi lov att gå in och byta kläder efteråt.

Vår vindsnurra som i folkmun kallas för "hustruplågarn". Frun vevar och vevar och mannen står helt stilla och gör ingenting annat än att hålla i bladet som ska slipas.


Här är sonen tillsammans med sin spegelbild. Ett av mina försök att lära mig Photoshop.

11 kommentarer:

  1. Vilka bra bilder du gjort till trissen.
    Sista bilden gillar jag bäst1
    God jul

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder du visar och rolig text till. Lillkille med humor också, kanske skönt minnas blöta dagar nu när snön bäddar in landskapet äntligen. Ha en jätteskön jul.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder med mycket humor.Roligt skall vi ha när vi är tillsammans.Tack för titten hos mig. Anita

    SvaraRadera
  4. Vilken fin triss. Julen hör barnen till. Bild nummer två blir min favorit.
    Ha en God Jul och Gott Nytt År !

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder! Sista bilden är jättespännande! Ska nog kolla photoshop.. God jul.

    SvaraRadera
  6. Gillar din bild 2, den påminner om en sådan vindflöjel från min barndom, när det gick till på detta vis i verkligheten, självklart skötte mannen det känsliga atbetet med att lägga an kniven. Nu har vi utvecklats, jag har elmotor på slipstenen, annars kulle den aldrig gå runt...God Jul.

    SvaraRadera
  7. Vindsnurran där paret ska hjälpas åt tillsammans.. så skön bild med snön över de två:-)

    SvaraRadera
  8. Jag måste också lära mig photoshop ser jag. Fina bilder.

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder. Jag försöker också lära mej photoshop, men det går inte bra!

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vilken fin triss!
    God Jul på dig med!
    Xini Björnmamman

    SvaraRadera
  11. Trevliga trissbilder på tillsammans-temat.
    God fortsättning!

    SvaraRadera