söndag 10 januari 2010

Fototriss: Så här ser det ut där jag är idag

Idag har vi riktigt fint vinterväder. Termometern visar på -3 grader och det var perfekt för en promenad. Kameran åkte så klart med och så här såg det ut där jag var:
Solen vill inte riktigt nå upp över trädtopparna än så länge, men vackert är det ändå.


Sonens gungor väntar på att det ska bli sommar igen.


Höggravid som jag är, är nog skidåkning bland det sista jag skulle ge mig in på. Härligt ser det ut att vara i alla fall.

Fler fototrissar hittar ni på: fototriss.blogspot.com


11 kommentarer:

  1. HÄRLIGA vinterbilder hos dig!

    Det ser nästan lika ut som vi har det här i Jämtland, med SNÖ. Fast vi har det kallare än
    det är hos dig. -15 grader just nu.
    Ha det gott // Nettan

    SvaraRadera
  2. Det där skidspåret såg lockande ut. Vackert med snö på träden.

    Lycka till med förlossningen! :-)

    SvaraRadera
  3. Det är mildare även hos mig idag men solen har lyst med sin frånvaro!

    SvaraRadera
  4. Jättemysiga bilder, jag gillar också skidspåret. Kanske man ska kolla om man har några gamla "lagg" i källaren ;)

    SvaraRadera
  5. Ser härligt ut och -3 är väl lite mer lagom än vad det varit dom senaste dagarna! Längdåkning har maken och lill-killen sysslat med idag. Du får väl vänta med längdåkning tills du tröttnat på magen ;-)) /Anette

    SvaraRadera
  6. sista bilden är ju bara MAGISK, vilket ljus, fantastiskt. Snyggt fotat.
    Ha en fin söndagskväll.
    /Helena

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder, gillar gungorna =)

    // Lena

    SvaraRadera
  8. Det är verkligen vackert där ute hos dig, så fina bilder. Får se om det blir någon skidtur för mig senare, i februari-mars kanske.

    SvaraRadera
  9. Härliga snöfoton. De snöiga gungorna är lite sorgsna, tycker jag. Gillar skidspårsfotot, där snön klätt in trädstammarna också. Snö in i skogen, då är det vinter! Tack för kommentaren hos mig. :-)

    SvaraRadera
  10. Fina vintervyer. Jag gillar speciellt den med gungorna som hänger i vintervila.

    SvaraRadera
  11. Det är underbart vackra bilder av vintern!
    Skidspåret med solen lågt bakom skogen...så vackert!

    SvaraRadera