söndag 21 februari 2010

Fototriss: Oväntat

Oväntat är dagens ord. Jag måste erkänna att jag fick både fundera och leta ett tag innan jag hittade bilder som kunde passa. Jag har varit borta från fototrissen ett tag men har nu tänkt komma igång igen. Anledningen är att vi har fått vårt andra barn och vi har dessutom varit ordentligt förkylda. Oväntat nog fann jag tid och ork över idag för att delta i trissen.


Det första oväntade är nog dagens temperatur. Trodde inte mina ögon när jag såg vilka grader vi har utomhus idag. Blir definitivt en innedag. Sambon försökte sig på att hämta in lite ved och han gruvade sig ordentligt innan han stack ut näsan sin...

Ett oväntat inslag i höstens morotshantering. Jag antar att det kanske inte händer så ofta att morötterna får åka dumper på väg till matberedaren.


Helt plötsligt såg vi ett miniatyrlandskap med hus ute i skogen! Undrar vilka som bor där?

20 kommentarer:

  1. Usch så kallt ni har uppe i Västerbotten. Vi tycker det är nog så kallt med våra 13 minusgrader i Borås.

    SvaraRadera
  2. Huvva, glad att jag bara har -12 hos mig!! Underbart med det oväntade miniatyrlandskapet i skogen.

    SvaraRadera
  3. Å, det är ju verkligen klockrena bilder på temat. Gillar minihusen och självklart ska morötterna åka dumper innan det är dax för klyvning ;)

    SvaraRadera
  4. En riktigt kul och annorlunda triss. Fastnade mest för morötterna som får åka truck...kul och verkligen oväntat.

    Men du vem bor i den skogen??? Verkar riktigt spännande..var hittar man den???

    Ha en bra söndag

    SvaraRadera
  5. oväntad och rolig triss, gillar minihusen. Ha en trevlig söndag.

    SvaraRadera
  6. -38!!!! Inte sant! Jag som fryser här hos mig och vi har "bara" -17 ;-). Men varmt och gott har ni inne ser jag, 24 är ju nästan bastu, ha, ha.

    SvaraRadera
  7. Men vilken otrolig kyla!!!!!!!!!!!
    Att leka bland minihusen måste vara buskul!
    Ha en fortsatt skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Oj, vilka härliga bilder på oväntat tema. Men du, är det verkligen så kallt i Kulla, här på Ersboda var det bara(!)-24 som mest i natt? Hemskt, förstår ni vill vara inne. Kul med morotstruck och okända skogshus.

    SvaraRadera
  9. Vilket gulligt miniatyrlandskap.

    ha en skön kväll
    Kram Louise

    SvaraRadera
  10. -38 grader.. det var kallt det.. här är just nu -7, men det lär bli kallare i natt och i morgon snö igen .. för vilken ordning.. det allra värsta är att det är ömsom töväder och då blir det vått.. ömsom kylgrader och då blir det glatta gatan och så slirigt på gator och trottoarer.
    Finfina bilder på oväntat:-)

    SvaraRadera
  11. Oj så oväntat att morötterna får åka dumper, men fy så kallt ni har...gulliga små hus, man undrar vem som bor där??? ;)

    SvaraRadera
  12. Hu så kallt!! Men bra tolkning av temat. Tror bestämt att du har någon liten där som kommer att syssla med logistik en vacker dag... :)

    SvaraRadera
  13. Tack för kommentaren i min blogg!

    Roliga tolkningar av temat och fina bilder.

    Jag såg att våra söner är födda på samma dag, vilket roligt sammanträffande.

    //Marina

    SvaraRadera
  14. Oväntade motiv, bra triss...=)

    SvaraRadera
  15. Mycket oväntat där. -38..? Miniatyrlandskapet gillar jag

    SvaraRadera
  16. Men usch vad kallt...
    Brrrrrr!
    Min favvo foto i din triss blir den sista, man undrar dem de är som bor i de små stugorna?!?!

    SvaraRadera
  17. Oj! Den sista bilden är ju helt fantastiskt spännande! Var det inte på en privat tomt utan mitt i skogen?

    SvaraRadera
  18. Hahaha världen är ganska konstig.. inatt då jag jobba titta jag på temometern och då var det hela -22.9 ute och +23.8 inne hohoho märkligt. Nästan samma temperatur ute som inne men ändå så stor skillnad...

    SvaraRadera
  19. Det var ju en bra triss. Frågan är om jag vågat mig ut i den temperaturen. :-)

    SvaraRadera
  20. Gillar verkligen din bild nr 3 med den verkligen mycket Oväntade! ministaden Mitt i Skogen. Var kan denna lilla by ligga månne? Kanske kan du ge en vägledning var i vårt avlånga land?
    Och, ja gillar också termometern, var köper man en sån.
    Välkommen till mina OVÄNTADE verklighetsbilder från en HELT annan del av världen, nämligen ROM, finns att se på min blogg.

    SvaraRadera