onsdag 17 februari 2010

Den första tiden med lillebror


Nu har det gått en månad sen lillebror föddes. Det har varit en smått kaotisk tid med sömnbrist och sjukdomar. Vi har allihopa varit jätteförkylda, ibland tror jag att det var influensan vi hade. Jag och sambon gick på alvedon och ipren för att kunna vara uppe och ta hand om de små. Storebror var riktigt dålig och lillebror var inte så bra han heller. Det var desto svårare att avgöra hur dålig han egentligen var eftersom han är så ny i världen och vi inte känner honom så bra än. Tänk vilken början på livet, att när man är två veckor råka ut för snuva så man nästan inte kan andas och "slemmig" hosta och feber på det. Dessutom en mage som inte riktigt har kommit igång än så man har magknip flera timmar per natt...

Nu är vi däremot friska och kan ta itu med vardagen igen. Sambon har börjat jobba och jag måste erkänna att det har varit jätteskönt att ha honom hemma så länge som det blev. Storebror är ganska så rastlös just nu eftersom vi har tagit det lugnt så länge nu. Det är "bara" min energi som går på sparlåga och har lite svårt att hänga med i hans tempo, men det ger sig väl med tiden.

Nu har jag börjat ha vårkänningar. Solen går upp över trädtopparna, det är ljusare på eftermiddagarna och det första takdroppet har passerat. I april funderar vi på att åka till fjällen (om allt är ok med de små), jag längtar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar