söndag 15 november 2009

Fototriss del 71: FULT

Skönheten sitter i betraktarens öga, som det heter. Jag antar att detsamma gäller vad som är fult och inte. Den här gången har jag inte tagit några nya bilder utan valt ut några olika som jag tycker kan passa.


Den här bilden vet jag att några tycker är ful eftersom jag inte fick med hela björken. Tanken var att rymma hela björken på fotot men hade jag tagit ett steg till så skulle jag ha ramlat av bryggan i vattnet... Fint eller fult?
Skrot i naturen finns det alldeles för mycket av och jag kan inte tänka mig att någon tycker det är fint.

Dåligt väder i fjällen. Sist vi var till stugan var det grått och "fult" väder nästan hela tiden.


En sista bonusbild som egentligen är mer irriterande än ful, nämligen alla suddiga bilder jag tar. Lika irriterande varenda gång, är jag ensam om detta?
Fler fula bilder hittar ni här: http://www.fototriss.blogspot.com/



16 kommentarer:

  1. Du är absolut inte ensam om suddiga bilder. Jag sparar dem sällan i mina arkiv dock:)
    Din skrotbild var ju inte precis ett vackert motiv:)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Ja du, hur mycket suddiga bilder finns det inte, men här hos dig tycker jag nog att skrotet är fulast (fast det är ett fint foto).
    Tack för din kommentar hos mig och ha en fin söndag./Ingrid

    SvaraRadera
  3. SKROTET ÄR FULAST
    Det andra rättar till sig med bildvinkel och väderomslag.

    SvaraRadera
  4. Skrot i naturen är väldigt fult. Fast dina bilder är ju fina (utom den suddiga förstås, men den har också sin charm).

    SvaraRadera
  5. Det är som du säjer, det sitter i betraktarens ögon. Suddiga bilder, är det mest "fula".
    Men resten av dina bilder är bra
    Din fjällbild tycker jag är så vacker.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Morrn.

    Kameran tar inte suddiga bilder.....
    Du måste komma på vad du gör för fel.

    Tomaten verkar vara för nära t.ex, med den inställningen du hade då.
    Lycka till, öva mycket så blir det bättre...
    Ha de bra.
    Hase A

    SvaraRadera
  7. Hej, jag tycker nog den första bilden är ganska fin. Visst är skrotet fult, men det är ju vårt skrot, ett landmärke i omgivningen när man är ute och promenerar. Undrar vad det har varit en gång? Sista bilden är nog fulsnygg:)

    SvaraRadera
  8. Bra triss tycker jag. Håller med om skrotet i naturen..inte vackert!

    SvaraRadera
  9. bilderna är jättefina, ja förutom tomaten kanske. jag har problem med att komma in till dig...

    SvaraRadera
  10. Jo men du suddiga bilder är verkligen ingen hit..så den håller jag för att vara ful..även om det är motvilligt..jag gillar inte att kalla andras bilder för fula..men temat var ju sådant idag..

    SvaraRadera
  11. Ingen vacker triss alls, det betyder ju att du lyckades med veckans tema!

    SvaraRadera
  12. Skräpet i skogen är nog det fulaste...

    SvaraRadera
  13. Första bilden tycker jag inte alls är ful. Skrot i naturen är inte vackert. Däremot kan det bli vackra foton av det. Och det grådassiga vädret... Jag vet inte när jag såg solen senast, så jag är rejält trött på det. Det sägs ju att det finns inget dåligt fotoväder, men vissa motiv kräver åtminstone lite dagsljus!

    SvaraRadera
  14. Skrot i naturen är ju egentligen inte vackert, men gammal skrot i sig kan ju faktiskt vara estetiskt tilltalande.

    SvaraRadera
  15. Men kul att se att det är fler än jag som tar suddiga bilder;-))
    Men så fula var inte dina bilder inte!

    SvaraRadera
  16. Jag vet hur det är att ta suddiga bilder. Har massor. Men jag tycker björken är fin trots att inte hela är med.

    SvaraRadera