söndag 29 november 2009

Fototriss del 73: bokstäver

Det är alltid lika roligt att slå igång datorn på söndagmorgon och se vilket tema som är aktuellt idag. Bokstäver är det dags för nu. Först tänkte jag bara på en enstaka bokstav här och där och till det har jag inte så mycket fantasi att komponera ihop. Sen kom jag på att det går ju faktiskt att sätta ihop flera bokstäver som då bildar ett eller flera ord (vilken överraskning va?). Mina bokstäver symboliserar ord som är viktiga för mig och säkert för många andra också. Fler bokstäver finns här: http://fototriss.blogspot.com/
Fick den här av min mamma för några år sedan. Egentligen skulle hon ha den eftersom hon är min egen ängel. Hon ställer upp i vått och torrt och det går alltid att lita på henne.



Den här hänger ovanför vår sons säng och symboliserar allt vad han står för i vårt liv. Det är verkligen en lycka att vi har fått turen att leva med honom.



Behövs det sägas vad kärlek står för. Den gör livet värt att leva...


14 kommentarer:

  1. Jättefin tolkning. Genomtänkt och det uppmanar till eftertanke. Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  2. Fin och personlig triss. Själv är jag en av de som inte är så förtjust i engelskans tendens att tränga undan svenskan. Kärlek är för mig ett mer betydelsefullt, och vackert, ord än love. Därmed inget ont sagt om din bild. :-)

    SvaraRadera
  3. Tycker verkligen om dina bilder! Roligt att så starka budskap får central plats i ditt hem :)

    SvaraRadera
  4. Jag föredrar din andra bild med lycka. Det kan vi inte få för mycket av!

    SvaraRadera
  5. En underbar triss som ger en en tankeställare. Man borde omge sig lite mer med dessa starka ord. Tack för att du visade dem.

    SvaraRadera
  6. En mycket tänkvärd triss - snyggt!

    SvaraRadera
  7. Mycket fin triss, speciellt det du skriver om sonen.

    SvaraRadera
  8. Tack för titten. Fina bokstäver du har. Lycka är favoritbokstäverna i din triss.

    SvaraRadera
  9. ÅÅÅÅ va´fina allihopa. Precis i min smak. Lena/isis

    SvaraRadera
  10. Klart att bokstäver är ord. :-) Den sista är min favorit. Skönt mjuk sten med vacker text och fint ljus.

    SvaraRadera
  11. Jättefina motiv med vackra budskap. Man mår gott av dina bilder.

    SvaraRadera
  12. Lycka, Love och Ängel.. så mjukt, skönt och kärleksfullt:-)

    SvaraRadera
  13. så fina tankar och bilder om lycka och kärlek!
    Din Mamma tycker nog helt klart att du är hennes alldeles egna speciella ängel!
    Och bilderna av lilla sonen är ju hur underbara som helst!
    Mycket fina foton av allt!

    " Flätan"

    SvaraRadera