söndag 22 november 2009

Fototriss: Skönt...

Skönt är veckans fototriss. Ett ofta återkommande tema i mina bilder är fjällen. Dessa bilden är allihopa tagna i just fjällen, antingen i eller runt omkring vår stuga. Det är så lugnt och skönt att åka upp dit varje gång. Det är verkligen som visan säger: -"det är så hälsosamt och stärkande i fjällen". Jag behöver inte vara där många dagar förrän det känns som om vi varit där länge, blir så avslappnad.


En bild över norska fjällen. Både sommar och vinter har sin tjusning, verkligen avkopplande för själen.




Det skönaste av allt är dock tiden tillsammans med familjen. Här har vår son en egen härligt skön pimplingstil. Om han fick någon röding är tyvärr tveksamt. Däremot försökte han stoppa tillbaka våra fiskar i hålen...


Ännu en bild på sonen men nu är det lekdags. Alla lekstunder tillsammans är också underbart sköna stunder. Tittut!

Fler sköna fototrissar finns här: http://fototriss.blogspot.com/

20 kommentarer:

  1. En fin och skön triss. Sonen ser ut att vara en riktig "sköning".

    SvaraRadera
  2. Men så trevlig triss..vacker och otroligt charmig..så härlig han är i kartongen..

    SvaraRadera
  3. Sista bilden är ju bara sååååå skön:)

    SvaraRadera
  4. Det är mycket som kan vara skönt.
    Dina bilder bekräftar det.
    Men som sörlänning så faller jag pladask för ettan.

    SvaraRadera
  5. Det ser skönt ut även om jag nog hoppar över kartongen ;-) Fjällen är vackert! Lekstunderna med barnen, ja dom minns man........men nu är det väl nästan slut med det. Min lill-kille är 10. Fast lite handbollspassande och så blir det förstås ibland. /Anette

    SvaraRadera
  6. Fjällbilder är helt underskön. Go'a bilder på lillkillen, förstår det är sköna stunder.

    SvaraRadera
  7. Första bilden otroligt vacker men pimplingsstilen var den skönaste jag sett.

    SvaraRadera
  8. Trevligt att titta in på dina sköningar.. spediellt tvåan gillar jag:-) mmmmm så kartonkillen:-)

    SvaraRadera
  9. Morrn.

    Sköna bilder, var och en på sitt vis.

    Ha de bra.

    Hasse A

    SvaraRadera
  10. Sköna bilder du har tagit. Den absoluta favoriten blir nummer två.

    Tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  11. Hej och vad roligt med ett nytt "ansikte" :-) Härliga bilder du bjuder på. Den sista är störtskön att titta på och jag gissar att det var jätte skönt att ligga och mysa i den lådan :-)

    SvaraRadera
  12. Det verkar vara ett skönt ställe att dra sig tillbaka lite på.

    SvaraRadera
  13. En riktig skön triss gillar mest din lille son som gömmer sig.

    SvaraRadera
  14. Så härligt sköna bilder. Ditt första foto är riktigt vackert, men det skönaste när nog det sista.

    Tack för din kommentar hos mig! /Ingrid

    SvaraRadera
  15. Hei, takk for koselig kommentar! :D Joda, skoene er greie å gå i, men de er jo ikke ment for hverdags da, kun til fest og koselige anledninger.

    Likte bildene dine, det første var innmari fint, og det siste var rett og slett morsomt!;) Klem, og god mandag!

    SvaraRadera
  16. Jag faller direkt för bild nummer ett!!!
    ... så vackert ... är det på riktigt???
    Tack för ditt besök i min lilla blogg.
    Lev Väl.

    SvaraRadera
  17. Visst är fjällen underbara! det är ju så skönt att vara uppe där!

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder alla tre! Andra och tredje bilden är otroligt charmiga och första storslagen!

    SvaraRadera