söndag 25 oktober 2009

Fototriss: Rosa

Den här veckan ska vi fotografera rosa bilder. En väldigt bra ide då Helena dessutom skänker en krona per deltagare till förmån för Rosa Bandet. Cancer är en sjukdom som säkert vi alla har haft någon anknytning till och som jag inte ens önskar min värsta fiende. Här kommer mina rosa bilder:
En mycket kall morgon (-40 grader) utanför fjällstugan. Allt gick i glittrande rosa. Även dagen var kall, ca -20 grader och någon skotertur blev det inte den dagen.

Några av min sons favoritleksaker och hans mormors hemmagjorda filt. Bilarna är mörkt rosa även om det inte ser ut så!


En blomma kan nästan inte bli mer rosa än en Rosenskära.
Här finns flera rosa bilder: http://www.fototriss.blogspot.com/

25 kommentarer:

  1. Åhh den översta bilden är bara såå vacker! Jag längtar till riktig vinter när jag ser bilden.
    Fin triss är det ju!

    SvaraRadera
  2. Åh, det är så längesen jag upplevde en sån där iskall dag när allt går i rosa och glitter. Väldigt vacker bild!

    SvaraRadera
  3. Håller med de andra............den där första bilden......WOW! /Anette

    SvaraRadera
  4. Jag skulle aldrig vilja vistas i -40 grader, men jösses vad vackert det var:)

    SvaraRadera
  5. Den första bilden ska ses förstorad! Vilken känsla det måste vara. Har aldrig vistats i så mycket snö. Inte sådan kyla heller.

    SvaraRadera
  6. Bilden från fjällstugan är helt underbar! Det var längesedan jag körde skoter, märker att jag saknar det en smula....

    SvaraRadera
  7. Vackert vintrig bild den första. Underbart ljus och en trevlig komposition med granen och stugan som ramar in bilden. Tycker dock att det är lite synd på skotern eller vad det är som syns i nederkant på bilden. Men annars en väldigt trevlig bild!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin triss. Vinterbilden är underbar.
    Tack för kommentaren. Jo, jag var inne i baren och köpte en kaffe och satte mig på torget i solen http://princexswe.blogspot.com/2009/10/pa-cafe.html Baren är med i en fransk gangsterfilm med Belmondo och Delon från 1970 som heter Borsalino http://www.imdb.com/title/tt0065486/

    SvaraRadera
  9. jag riktigt känner hur härligt kallt det var! Bild nummer ett är min favorit hos dig.

    SvaraRadera
  10. Awesome first photo, great capture!

    SvaraRadera
  11. Oh vad jag längtar till fjällen när jag ser din bild. Gnistrande snö och rosa himmel!
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  12. Gillar ljuset i vinterbilden

    SvaraRadera
  13. Jättefin triss!!!
    Första bilden blir min favorit! :o)
    Trevlig söndagskväll!

    SvaraRadera
  14. Vinterbilden är otroligt vacker, med ett vackert ljus i.

    SvaraRadera
  15. Den första bilden är fantastiskt vacker, vilken rosa stämning.

    SvaraRadera
  16. Tack!
    Gillar dina bilder också, underbar vinterbild - ser kallt ut!

    SvaraRadera
  17. Hej! Roligt att du gillar mina rosa bilder. Du frågade vilket bildbehandlingsprogram jag använder. Oftast är det Lightroom som är kanon speciellet för RAWfoton. Men för den här rosa serien behvöde jag även använda mig av mitt PhotoShopElements.

    SvaraRadera
  18. Hej

    Den först bilden är helt underbar. Man längtar efter snö nu!

    Kram Wojtan

    SvaraRadera
  19. Jag faller också för snö - de senaste vintrarna i Skåne har inte varit alls

    SvaraRadera
  20. Vilken fin fototriss! Jag älskar den översta bilden. Det ser så mysigt ut att till och med jag börjar längta lite efter snön (och jag är absolut ingen vintermänniska) :D

    SvaraRadera
  21. Vilket sagolandskap du presenterar i första bilden. Den rosa mormorsfilten med nyckelpigorna på är underbar.

    SvaraRadera
  22. Det där är riktig vinter (på första fotot), inte sådan där fjollig, blaskig vinter som vi numera har i Mälardalen (ja Stockholmstrakten). Härlig pruttkudde och fina leksaksbilar. Inte utan att man blir nostalgisk. :-) Den där Rosenskära ser nästan overklig ut. Snyggt foto det första, men jag väljer tvåan. Dinky Toys och Corgi Toys bilar slår det mesta. Tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  23. Jättefina bilder! Särskilt den översta. :-)

    SvaraRadera
  24. Första bilden blir min favorit. Det ser underbart ut!

    SvaraRadera