söndag 11 oktober 2009

Fototriss: så här ser det ut där jag är idag

Imorse när jag vaknade var det någon som hade målat hela världen vit av frost. Väldigt vackert. Bara att ta på varma kläderna och ta med kameran och gå ut och fota innan solen tog bort allt det glittrande vita. Tyvärr så orkar inte solen längre med att nå ovanför trädtopparna. Fler fototrissar hittar du här: http://fototriss.blogspot.com/ . Det här är mitt resultat:

Hmmm, kan det vara i senaste laget att ta upp morötterna tro?



Det mesta håller på att övergå från gult och rött till brunt och grått, men det är lika vackert ändå. Tillhör skaran som ser fram emot vintern. Här är i alla fall första isen för i år.


Kylan och hösten är här för att stanna, men som sagt det gör mig ingenting när det blir så vackert ute. Den här tallen kanske inte håller med mig, den ser ut att frysa...








9 kommentarer:

  1. Vilken härlig frostig triss. Jag blir lite avundsjuk för jag gillar frost. Här är det bara kyligt och trist.

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren hos mig.
    Min favorit hos dig blir nr.3
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder du ar fotat , ha en bra dag.

    SvaraRadera
  4. Tack för att du tittade in hos mig.

    SvaraRadera
  5. Fina frostiga bilder alla tre. Jag tycker också om vinter. I alla fall om det får bli en kall och snöig vinter i år. Tyvärr ingen självklarhet längre.

    SvaraRadera
  6. Jättefina frostbilder och jag vet ju var de är tagna (i alla fall på ett ungefär). Ha det så bra! Själv har jag varit på ett lite varmare ställe i helgen.

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder du har lagt upp! Har också tänkt bege mig ut och fota lite innan snön kommer. Det är så otroligt vackert ute i naturen nu.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Du lyckades fånga frostens effekter fint i dina bilder.

    SvaraRadera
  9. Hej! Tack för kommentaren! Fin triss, ettan var rolig, men jag gillar trean bäst. Tallen ser ut som en vacker blomma, underbar!

    SvaraRadera