söndag 18 oktober 2009

Fototriss: tävlingstema Rost

Den här veckan ska vi fotografera och tävla i rost. Hmm, tänkte jag, inte tror jag att vi har så mycket rost på gården. Som tur är hittade jag mer än jag trodde, det blev tom svårt att välja vilken rost jag skulle visa. Vill ni inspireras av andras rostigheter hittar ni det på: http://fototriss.blogspot.com/. Det här blev mitt resultat:


Mitt ute i skogen ligger det lite järnskrot som har legat där i flera år. Om man tittar riktigt noga på bilden så syns det att jag även fick med några glittrande spindeltrådar.


Hos oss är det tydligen järnrik mark. Sådana här stenar finns det gott om på vissa områden. Rostiga stenar brukar jag inte se så mycket av på andra ställen.


Min emaljerade rostiga trädgårdshink. Den använder jag i växthuset och den fyller sin funktion. Jag har ärvt den av min kära numera bortgågna mormor som jag tänker på varje gång jag använder den...


11 kommentarer:

  1. Den sista bilden blir min favorit! Så stilla och vacker...

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Va kul att du tittade in till mig och kommenterade mina bilder. Tack!

    Den där "rostiga" stenen blev jag fascinerad av, nån sådan har jag aldrig sett tidigare.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Väldigt fina bilder, den där stenen gillar jag allra bäst!

    SvaraRadera
  4. Jättefina trissbilder där min favorit blir den sista! Gillar komponeringen och den är så mycket harmoni i!

    ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  5. Superfina rostbilder, både stenarna och järnskrotet i skogen tänkte jag på men hittade ingen bra bild på dem. Det rostiga tåget på Umedalen var fotograferat ifjol, så det kanske är borta nu.

    SvaraRadera
  6. Rolig triss. Spännande med den rostiga stenen.

    SvaraRadera
  7. Fin triss. Såg spännande ut med stenen, men min favorit blir den fina gamla hinken med den vackra bakgrunden.

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder du har tagit! Tror att bilden med hinken är min favorit.

    SvaraRadera
  9. Förr trodde jag att de slängt falu rödfärg på stenarna här i hälsingland men det är rost som på din sten. Vackert. Snygg bild:)

    SvaraRadera
  10. Fashinerande bilder, speciellt på den rostiga stenen! Hälsa Västerbotten från mig ;)

    SvaraRadera
  11. Fina bilder. Men lite förfärande att folk tycks dumpa järnskrot lite överallt i naturen.

    SvaraRadera