tisdag 6 oktober 2009

Fototriss: inspirationskälla

Jag hittar nya inspirationskällor hela tiden, men här är några som oftast återkommer:


Eftersom vi bor vid vatten så handlar många av mina bilder om vattnets alla skiftningar och speglingar.

Just hemkommen från fjällen där den första snön har kommit. Den stillhet och vackra natur som man bara finner i fjällen är också något som inspirerar mig och som jag hela tiden längtar tillbaka till.


På klar första plats finns min son. Han förekommer på nästan alla bilder. Däremot är han inte så lätt att fånga på bild. Hans ben vill bara inte stå stilla länge nog...

Fler inspirerande bidrag hittar du på http://fototriss.blogspot.com/

9 kommentarer:

  1. Jättefin triss. Kan inte annat än hålla med om det du skriver om fjällen. Enormt vacker och massor av tid att må bra. Jag längtar också alltid tillbaka. Tur att man får med sig fina bilder hem att njuta av.

    SvaraRadera
  2. Håller med dej om att fjällen är en fantastisk inspirationskälla, jag längtar alltid dit.

    SvaraRadera
  3. Fina inspirationskällor och fina bilder med.

    SvaraRadera
  4. Vet inte hur jag trixade till det med kommentaren men givetvis är min favoritbild den första...din brygga...det är ju inte bara min brygga som ger mej inspiration utan de flesta gamla bryggor.

    SvaraRadera
  5. Första bilden lär bli min favorit med, den andas härligt lugn :)

    Ja nog är det svårt att fotografera smått alltid, oavsett om det är barn eller som hos oss just nu, en vildsint kattunge :)

    SvaraRadera
  6. Väldigt vackra bilder. Din son är bara sååå gullig! Jag har aldrig varit i fjällen men hoppas kunna komma dit någon gång.

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder. Ettan är min favorit, så vackert!

    SvaraRadera
  8. Underbart att ha din son den största inspiratinen i ditt liv och naturen nära vatten kan ge så mycket ........

    SvaraRadera
  9. Underbart vackra naturbilder allihop,du har öga och talang för bilder! och vilken toppensöt liten son du har! FLÄTAN

    SvaraRadera