torsdag 15 oktober 2009

Morötter hela dagen lång


Oj, vilken dag det har varit. Hela dagen har gått åt till att ta hand om dessa eländiga morötter. Tycker inte ens att de var speciellt många, men efter diverse avbrott som jag inte räknade med i början så ligger de i alla fall rivna och skivade i sina påsar och väntar på infrysning. Det känns i min gravida kropp att jag har stått hela dagen. Ont, det gör ont, det gör ont som en viss Lena Ph så sant sjunger. Äntligen färdig. Det var ju ingen som tvingade mig att ta hand om dem, men har jag väl odlat dem så vill jag ju ta hand om dem också.
Lille sonen har varit så duktig och "hjälpt" till nästan hela dagen. Han har stått på en stol på sidan om och räckt mig morötter. Emellanåt fick morötterna till och med åka dumper till mig. Det hela slutade med att han skulle hjälpa mig med att diska och då åkte byttan med vatten ner i golvet... Då blev mamma (läs jag) ganska trött och startade Pippi Långstrump på tvn och gav honom lite russin. Sen blev det lite lugnare för mig. Tvn ska ju inte vara barnvakt men den är faktiskt bra att ha ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar